Управлінська діяльність


Формування позитивного іміджу закладу в системі позашкільної освіти

2019-01-28

Таку назву мало чергове засідання педагогічної ради, яке пройшло у КЗ «ЦДЮТ Долинської райради» 25 січня 2019 року під головуванням директора закладу Марущак І.М.

Ірина Миколаївна вдало і цікаво презентувала діяльність Центру та педагогічного колективу у формуванні його позитивного іміджу і конкурентоспроможності зокрема, провела тест «Рівень вашої конкурентоздатності» та проаналізувала його. Заступник директора з виховної роботи Гасаненко О.С. окреслила основні аспекти виховної роботи, завдяки яким формується позитивний імідж Центру. Поділилися досвідом із колегами щодо створення власного іміджу керівники гуртків Ісаєв С.Б. та Устенко В.М. А творча група «Пошук» (голова Пайцун І.А.), динамічна група «Сузір’я» (голова Дзюба І.О.) та МО керівників гуртків декоративно-вжиткового мистецтва (голова Білик О.В.) у ході практичної частини засідання створили «Модель сучасного керівника гуртка», оформили леп-бук на тему «Формування позитивного іміджу закладу» та запропонували педагогам пам’ятки «Як створити і зберегти імідж закладу?».

Засідання було насичене вправами «Асоціативний кущ» та «Мозковий штурм», релаксаційним психологічним тестом «Пейзаж» та повчальною притчею «Про кольорові олівці». А ще пронизане ідеєю необхідності формування позитивного іміджу освітнього закладу не лише заради добрих слів на його адресу, але й заради постійної наповнюваності гуртків, активності батьків, розвитку соціального партнерства і цілком конкретних матеріальних інвестицій. Саме тому кінцевою метою формування іміджу закладу позашкільної освіти є підвищення його конкурентоспроможності .






*******************************************************************

Компетентний керівник гуртка закладу позашкільної освіти – запорука реалізації компетентнісного підходу до сучасного освітнього процесу в умовах формування Концепції нової української школи


2018-04-04

Під такою назвою 03.04.2018 року пройшло засідання педагогічної ради у КЗ «ЦДЮТ Долинської райради», яке провела директор закладу Марущак І.М. Виступаючи з доповіддю перед своїми колегами, керівник детально ознайомила керівників гуртків із Концепцією нової української школи, ще раз довела присутнім, що від компетентного педагога-позашкільника залежить сучасний освітній процес, що компетентнісний підхід до навчання є важливим аспектом формування справжньої людини, громадянина, патріота, інноватора.

Голови методичних формувань Дзюба І.О., Репяшник Л.А. та Рева С.В. поділилися своїми думками щодо педагогіки партнерства, адаптації педагога-позашкільника до впровадження реформи НУШ, обговорили модель випускника ЗПО в контексті реформи НУШ.

Практичний психолог Рамазанова Т.З. опрацювала з колегами тему «Мобільність педагога або чому треба змінюватися?», провела вправи на визначення критеріїв компетентного керівника гуртка, його професійних якостей та мобільності «Склянка», рівень оптимізму «Сіємо зерно».

Відповідно до плану проведення педагогічної ради методист Центру Гасаненко О.С. підготувала і випустила буклет «Адаптація педагога-позашкільника до впровадження реформи Нової української школи», який було презентовано керівникам гуртків.

На засіданні педагогічної ради було заслухано творчі звіти педагогів, що атестуються Гломбіцької Л.М., Гетманець Д.В., Пістрюги С.В., Попович В.Л. та затверджено список гуртківців, які допускаються до іспитів.

Цікава, змістовна, насичена програма педагогічної ради залишила гарні враження у всіх присутніх, які отримали великий кейс інформації, мотиваційних моментів та ключових компетентностей.









Матеріали педагогічної ради "Компетентний керівник гуртка в контексті Нової української школи" (2018 рік)

http://dolynska-rcdut.edukit.kr.ua/Files/downloads/Педрада%20комп%20кг.zip

Матеріали педагогічної ради "Вплив атестації на самовдосконалення та самоосвіту особистості педагога" (січень 2016р)

***************************************************************************************************************************************************************************************************************



Професійна компетентність керівника –
 запорука результативності роботи
 позашкільного навчального закладу
(моє проблемне питання)

     У сучасних умовах розвитку позашкільної освіти важливими і необхідними є розробка і впровадження нових підходів, що сприяють підвищенню її якості і забезпечення поступності. Серед них важлива роль належить компетентнісному підходу.  
 Компетентнісний підхід в позашкільній освіті – це підхід, що базується на застосуванні в меті, завданнях, змісті, формах та методах позашкільної освіти компетентностей особистості. Важливу роль в роботі позашкільного закладу та результативності відіграє і професійна компетентність його керівника. Компетентнісний підхід підкреслює поєднання і практичну реалізацію знань, умінь, навичок. досвіду. культури. Метою компетентнісного підходу є забезпечення  якості позашкільної освіти. Сутність цього підходу полягає в тому, що в його основу покладено таку категорію, як компетентність.
  Компетентність -  особистісна характеристика людини, яка повноцінно реалізує себе вжитті, володіючи відповідними знаннями, вміннями, навичками, досвідом, культурою. У світовій освітній практиці поняття компетентності виступає як центральне. Компетентний в широкому розумінні – "це знаючий, обізнаний в певній галузі": у вузькому розумінні -  той , хто має право авторитетного судження як спеціаліст високого рівня в певному колі питань.
 Бути компетентним -  значить вміти реалізовувати знання, застосувавши  досвід, волю і емоційний стан для вирішення проблем у конкретних обставинах. Компетентність не зводиться до знань і вмінь в кількісному відношенні. Але без знань і особистого досвіду діяльність набуття компетентностей неможливе. Більш того, набуття компетентностей залежить від активності, свідомого відношення керівника закладу до різних видів діяльності (праці, навчання тощо). Варто зазначити, що компетентності не слід протиставляти знанням або умінням і навичкам. Поняття компетентності ширше за поняття знання, або уміння, або навик. Воно вимагає як інтелектуальну, так і діяльну сферу.


 Системна робота не може бути без прогнозування та перспективного планування роботи. Планування роботи позашкільного закладу є однією з найважливіших функцій управління, що підтверджує вивчення першоджерел з проблем управління. За даними дослідження Г.В. Єльнікової, майже 80% авторів виокремлюють функцію планування. Теорія і практика управління розглядають планування, як  визначення мети, тобто її моделювання з визначенням конкретних виконавців, часу та необхідних матеріальних ресурсів. Планування базується на усвідомленні керівником закладу потреби в конкретних результатах. При цьому мета виступає як спроектований,  передбачений наслідок, ідеалізований кінцевий результат та активізуючий чинник діяльності. Планування буде лише тоді ефективним, коли всі його складові становлять певну систему.
     Аналізуючи роботу, вивчаючи та порівнюючи передові системи планування, виходячи з Концепції розвитку ЦДЮЮТ  я прийшла до висновку, що у Центрі має бути така система планування:
1. Перспективний план розвитку ЦДЮТ Долинського району.
2. План роботи ЦДЮТ Долинського району на рік.
3. Циклограма роботи директора на місяць.
4. План роботи  директора   на тиждень.
   Під час розробки перспективного плану роботи ЦДЮТ обов'язково враховуються існуючі та потенційні можливості педагогічного колективу: завдання, які колектив виконуватиме протягом спланованого періоду; найефективніші засоби для виконання запланованих завдань. Під час планування роботи слід чітко визначити напрями діяльності: науково-методична проблема (реалізація проблеми через основні завдання за роками - етапи); учнівський контингент (перспектива розвитку); педагогічні кадри (підвищення професійної компетентності директора, методиста, керівників гуртків); атестація педпрацівників; зміцнення навчально-матеріальної бази та вирішення найважливіших проблем закладу; вдосконалення навчально-виховного процесу; керівництво закладом.
     Перспективний план та план роботи  ЦДЮТ  на рік обов'язково обговорюються на засіданнях педагогічних рад та затверджуються в установленому порядку. Здійснюється глибокий аналіз, вносяться зміни та доповнення, враховується думка педагогічного колективу щодо напрямів діяльності, які обов'язково приводять до кінцевого результату.
  Соціальна обумовленість планів роботи передбачає врахування в них соціально-економічних процесів, що відбуваються в усій державі та на місцях, відображення в конкретних формах, притаманних діяльності позашкільних закладів, таких явищ, як демократія, гуманізація, гуманітаризація, комп'ютеризація навчання та управління. Важливими умовами виконання планів є забезпечення єдності дій адміністрації, педагогічного колективу, послідовне здійснення заходів щодо зміцнення трудової дисципліни й раціональної організації праці керівників гуртків, підвищення відповідальності за кінцевий результат навчально-виховної роботи, створення в педагогічному колективі атмосфери творчого педагогічного пошуку.
  Визначення мети, завдань, змісту діяльності в планах роботи закладу мають бути обумовлені й відповідати соціальним реаліям, програмам, враховуючи особливості регіону та особливості його розвитку, концепції розвитку позашкільної освіти.
  Саме тому, керівнику позашкільного закладу важливо оволодіти інноваційними підходами до планування та застосовувати компетентнісний підхід. Планування роботи закладу передбачає визначення стратегічних і тактичних цілей його діяльності, основних і допоміжних завдань. Що стосується стратегічного планування, то йдеться мова про визначення його місії (мети) і розробку концепції діяльності, обґрунтування моделі і програми розвитку, визначення інноваційних ідей і підходів, створення позитивного іміджу позашкільного закладу.
       Тактичне планування забезпечується в результаті складання річних, помісячних планів що визначають спрямованість і зміст діяльності позашкільного закладу на визначений період. При цьому однією з істотних проблем залишається оволодіння керівником закладу прийомами самоорганізації управлінської діяльності, що є предметом аналізу особливого розділу теорії менеджменту(самоменеджмету), який тільки починає розвиватись.
      Організація як складова частина управлінського процесу означає створення структури , що дає можливість членам педагогічного колективу ефективно працювати для досягнення стратегічної та тактичної мети, поставленої перед ними, і забезпечує чітку взаємодію між її основними підрозділами і працівниками.
  Організація (як елемент управлінського процесу) передбачає вирішення директором позашкільного закладу таких актуальних завдань:
а) підбір педагогічних кадрів відповідно до основних функцій і напрямків діяльності організації;
б) розміщення кадрів (розподіл погодинного навантаження серед керівників гуртків);
в) виділення рівнів управління ("директор", «заступник директора з НВР»,"методист");
г)  формування "управлінської команди" як "ядра" закладу позашкільної освіти, його "мозкового центру";
д) формування колективу вихованців, комплектування груп;
е) створення матеріально-технічної бази для успішного функціонування організації роботи позашкільного закладу в умовах ринкової економіки;
ж) науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу (програми з різних напрямків, методична література за профілями роботи гуртків, комп'ютерне забезпечення, впровадження інтерактивних методів навчання, використання в роботі "Інтернету");
з) створення в позашкільному закладі психологічної служби.
   Заключною функцією управлінського блоку є функція контролю – визначення того, наскільки реалізується мета, поставлена  перед позашкільним закладом на стадії планування. Реалізація цієї функції здійснюється за допомогою різних організаційних форм.
    В Центрі дитячої та юнацької творчості в результаті багаторічної праці та досвіду роботи створено систему контролю:
- перспективний план внутрішнього контролю за діяльністю ЦДЮТ ;
- план - графік внутрішнього контролю за діяльністю ЦДЮТ на рік.      Здійснюється контроль за роботою керівників гуртків, тематичне вивчення (формування загально-трудових та професійних умінь та навичок у вихованців, формування навичок самостійної роботи вихованців на занятті), вивчення системи роботи педагогічного працівника (атестація), проводяться співбесіди з питань  контролю за самоосвітою, ведення документації, проводяться наради при директорові з питань контролю за безпекою життєдіяльності вихованців та дотриманням  санітарно-гігієнічного режиму на занятті.
    На рівні позашкільного закладу проводяться такі форми контролю за навчально-виховним процесом: відвідування занять, контроль ведення журналів планування та роботи гуртка, контроль календарного планування, чергування адміністрації і керівників гуртків у закладі, контроль за проведенням районних масових заходів, контроль за результативністю участі в обласних та Всеукраїнських масових заходах тощо.
      Необхідно підкреслити, що однією з найважливіших умов реалізації функцій контролю є орієнтація керівника як на результати діяльності, так і на людей. Зміщення акцентів у той чи інший бік призводить до зниження ефективності управління.
   Чітка визначеність, взаємодія і взаємодоповнюваність зазначених управлінських функцій (планування, організація і контроль) забезпечує ефективність управління в позашкільному закладі. Одним з механізмів здійснення планування, організації і контролю є ухвалення управлінського рішення. Зміст управлінської діяльності керівника  полягає у рівні його компетентності, творчого потенціалу, організаційних здібностях, ставленні керівника до проблем. Важливу роль відіграють фактори, що стосуються особливостей виконання управлінських рішень. Сюди відносяться: рівень вимоги керівника, особливості його самооцінки, здатність ризикувати, готовність брати на себе відповідальність за справу колективу.
     

Стиль керівництва виконує важливі адаптивні функції, оскільки забезпечує активну взаємодію управлінського персоналу з окремим колективом і сприяє урахуванню умов виконання діяльності, здійснюваної цим колективом. Однією з актуальних проблем є розробка технологій вибору керівником стилю управління, адекватної конкретної управлінської ситуації. Я у своїй діяльності використовую демократичний стиль керівництва, де враховуються разом із задоволенням інтересів та реалізації мети закладу потреби, інтереси, цінності, орієнтації, життєві плани кожного члена колективу, створюються умови для їх найкращого задоволення.
   Завдяки професійній компетентності керівника та демократичному стилю управління ЦДЮТ Долинського району з 2006 року по цей  час в рейтингу входить у десятку нацкращих позашкільних навчальних закладів області.
    Тільки при високому рівні професійної компетентності керівника закладу, компетентності педагогічних працівників і вихованців та у їх взаємодії можна добитись високої результативності в навчально-виховному процесі.
 Компетентність завжди проявляється в діяльності.Професійна компетентність керівника позашкільного закладу виявляється під час вирішення професійних управлінських завдань. Природа професійної компетентності така, що вона може виявитися тільки в органічній єдності з цінностями керівника, тобто за умови глибокої зацікавленості в даному виді діяльності. Формування професійної компетентності керівника закладу може бути представлене трьома рівнями.
Перший рівень -  рівень функціонування, на якому керівник зацікавлений у якісному виконанні технології процесу відповідно до визначених норм.
Другий рівень -  рівень інноваційний. Ухвалення рішення про мету розвитку своєї базової управлінської діяльності і програми втілення рішення в життя є найважливішим компонентом поводження керівника на цьому рівні формування професійної компетентності.
Третій рівень -  рівень цінностей. Він є ціннісним орієнтиром формування професійної компетентності керівника: з одного боку, стимулює  появу мотиву розвитку й освоєння інновацій, а з іншого -  здійснює добір прийнятих для суб'єкта інновацій.
Синтез цих трьох рівнів у професійній діяльності керівника закладу забезпечує формування його професійної компетентності.
Система планування,  організації, контролю та компетентність керівника закладу є запорукою результативності управлінського процесу. Особливістю сучасного управління освітнім процесом є не тільки зростання самостійності закладу позашкільної освіти, але й створення цілісної системи навчально-виховного процесу, який характеризується діагностичним вивченням мети управління та спрямованістю всіх функцій управління на їх реалізацію, результативність яких залежить від компетентності керівника закладу.


*****************************************************************************

Матеріали учасника Відкритого Рейтингу якості позашкільної освіти

 "Золота когорта позашкільників-2015"

Презентація "Золота когорта позашкільників-2015"https://docs.google.com/presentation/d/12YEFHmlN2J6-D7WEBy03AM2ugkuFkeqx-oScrfOzNL4/pub?start=true&loop=false&delayms=3000

*****************************************************************************


Слайд 1

Формування гармонійно розвинутої особистості, справжнього громадянина і патріота своєї держави в умовах  позашкільного навчального закладу.

Слайд 2
      Кожен заклад, як і людина, має свою біографію. Нашому  позашкільному закладу, який має своє обличчя, свою історію, свої традиції, цього річ виповнилося 80 років. Протягом усього періоду існування вихованці та педагоги прославляли його своїми досягненнями та перемогами, творили його історію.
      Перетворення позашкільного навчального закладу на особистісно орієнтований заклад із напрацьованою ефективною системою навчання і національно-патріотичного виховання вимагає сьогодні пошуку нових підходів до формування змісту освіти, визначення її структури, а загалом – до управління навчально-виховним процесом на нових методологічних і теоретичних засадах.

Слайд 3
           Центр дитячої та юнацької творчості Долинського району Кіровоградської області  - багатопрофільний заклад, в якому у 61 гуртку різних напрямків здобувають додаткову освіту 1610 учнів, що становить майже 50% від загальної кількості дітей шкільного віку району.
          У ньому  працює  47 педагогів: з них 27 – основних та  20 - за сумісництвом. 37 - мають повну вищу освіту, 1 - базову вищу, 9 – неповну вищу. Педагогічні  звання  «керівник гуртка – методист» мають три педагоги, один керівник гуртка - звання «народний майстер з виготовлення народного художнього вбрання»  та один - «майстер-писанкар» (атестовані Національною спілкою майстрів народного мистецтва України). Маємо одного керівника зразкового художнього колективу гуртка спортивного бального танцю «Шанс».

Слайд 4
      Керівник гуртка у нашому ЦДЮТ завжди знаходиться на шляху творчої, дослідницької роботи, яка полягає у впровадженні модернізованого змісту позашкільної освіти, освоєнні нових навчальних програм, створенні авторських програм, введенні нових оригінальних методик викладання.
     Пошук шляхів підвищення якості безперервного навчання педагогічних працівників позашкілля, розвиток професійної компетентності кожного педагога, формування в нього вмінь не лише сприймати інновації, а й творчо їх реалізовувати в практичній діяльності – пріоритетні завдання методичних формувань, які є серцевиною педагогічної праці всього колективу.
        Вся методична робота  в Центрі спрямована на вирішення проблемного питання: «Формування гармонійно розвинутої особистості, справжнього громадянина і патріота своєї держави в умовах  позашкільного навчального закладу».

Слайд 5
     Високий рівень майстерності педагога-позашкільника визначає його конкурентоспроможність в інноваційному позашкільному навчальному закладі. А це означає, що наші керівники гуртків прогнозують динаміку навчальних досягнень вихованців, проводять майстер-класи, використовують інформаційно-комунікативні технології, беруть участь у професійних конкурсах, підвищують кваліфікацію, втілюють  педагогічне новаторство, яке вносить нові методичні ідеї.
        Сьогодні в закладі працюють методична рада, що координує всю методичну роботу, та методичні формування: МО керівників гуртків декоративно-ужиткового напряму, фокус - група «Вектор», методична секція «Сузір'я», які очолюють досвідчені педагоги.
     Найпоширенішими формами проведення засідань методичних формувань є круглі столи,  творчі звіти, тренінгові вправи, мозкові штурми, дискусії, ситуативні обговорення, семінари-практикуми, педагогічні читання, ярмарки педагогічних ідей, Тижні педагогічної майстерності, конференції. На них  обговорюються питання вивчення та реалізації соціального замовлення на позашкільну освіту, сучасного розуміння, оцінки якості та її доступності, інноваційного оновлення програм та управління інноваційним розвитком позашкільного навчального закладу; розвитку професійної компетентності керівника гуртка.

Слайд 6
         Формуємо справжнього громадянина  європейської  держави у гуртку євроклуб «Діалог», який  охоплює  різноманітні сфери, займається вивченням Європи, європейської інтеграції, історії, географії, культури, мистецтва, науки. Вихованці євроклубу поширюють  інформацію серед установ і організацій, а також членів клубу, учнів шкіл, знайомих, мешканців міста і регіону, вчаться активності, толерантності, шани і зацікавленості іншими народами, проводять різні конкурси, вікторини, круглі столи, ділові ігри, інтерактивне спілкування, чим заохочують однолітків до роботи в новому європейському вимірі.
     На рахунку євроклубу «Діалог» - ціла низка перемог у обласних і Всеукраїнських  конкурсах.

Слайд 7
      Найактивнішими учасниками в житті позашкільного закладу є лідери органів учнівського самоврядування навчальних закладів району. Лідерський потенціал, соціальна та життєва компетентності, вміння приймати нестандартні рішення, відстоювати власну думку, брати активну участь у демократичних процесах, які відбуваються в нашій країні, розвиток соціальної активності учнівської молоді, її непосидючість, неординарність, завзятість та талановитість, втілені в органі самоврядування - Районному парламенті дітей.     
   Діяльність парламенту здійснюється у трьох пріоритетних напрямках: волонтерська допомога ветеранам Другої світової війни та ветеранам праці, робота із дітьми соціально незахищених категорій та превентивна робота серед ровесників. Наші лідери є неодноразовими переможцями конкурсів, акцій і фестивалів різних рівнів. У 2015 році Долинський Районний парламент дітей виборов ІІ-е місце в обласному рейтингу діяльності органів учнівського самоврядування.

Слайд 8
      У закладі створена та успішно діє система роботи з обдарованими дітьми, створені умови для самовизначення і духовного зростання дітей та молоді, їх підготовки до активної професійної діяльності. Обдаровані вихованці постійно беруть участь і перемагають у змаганнях, конкурсах та виставках різних напрямків. Тільки  у 2015 році гуртківці  здобули 2 перемоги у Всеукраїнських, 12 - в обласних, 71 -  в районних конкурсах.
     Разом з цим триває робота із впровадження і практичного використання новітніх освітніх технологій, модернізації змісту та форм навчально-виховної роботи з дітьми, розроблення навчальних моделей організації роботи творчих об’єднань за початковим, основним і вищим навчальними рівнями.
     Навчально-виховний процес в ЦДЮТ здійснюється за художньо-естетичним, еколого-натуралістичним, туристсько-краєзнавчим, фізкультурно-оздоровчим, науково-технічним, гуманітарним, дослідницько-експериментальним та соціально-реабілітаційним напрямками.

Слайд 9
        Ефективність навчально-виховного процесу забезпечується пізнавальною активністю учнів. Для її розвитку керівники гуртків застосовують на заняттях  інтерактивні методи: ситуації для обговорення, проблемне навчання,  проектну діяльність, презентацію та оцінювання робіт вихованців, участь кращих гуртківців у ролі дублерів керівника гуртка тощо. Нетрадиційні форми проведення занять, на яких використовуються методи й форми національно-патріотичного виховання, теж є стимулом до активної діяльності дітей. Це інтегровані заняття, заняття – змагання, заняття - вікторини, заняття - конкурси із використанням ігрових моментів  та творчих завдань, на яких ми розвиваємо національну самосвідомість, духовність, моральні цінності наших гуртківців.
   
Слайд  10
Виявленню інтелектуально обдарованої молоді, розвитку її здібностей і обдарувань, а також самовизначенню та реалізації особистості засобами залучення до пошукової, експериментальної, дослідницької роботи в різних галузях науки і техніки, підготовки до майбутньої професійної діяльності є Наукове товариство школярів, яке в цьому році в 6 секціях об’єднало 96 старшокласників і є   структурною складовою системи позашкільної освіти.
Наукові роботи школярі щороку презентують на районному конкурсі – захисті науково-дослідницьких робіт «Vivat, інтелект!». Вони  є учасниками та переможцями олімпіад різних рівнів (6 перемог у районних, 10 - в обласних, 2 -у Міжнародному мовному конкурсі).
     Висока результативність слухачів предметних секцій у олімпіадах свідчить про наявність системного підходу до організації наукової діяльності  у районі, що базується на концепції тісної співпраці Центру дитячої та юнацької творчості із загальноосвітніми навчальними закладами.

Слайд 11
     Формування гармонійно розвинутої особистості здійснюється щодня на заняттях гуртків художньо-естетичного напрямку. Протягом року у закладі  було створено умови для  підвищення професійної компетентності хореографів та їх творчої самореалізації;  організовано взаємовідвідування гурткових занять та захист методичних ідей;  апробовано нові форми роботи у гуртках  хореографічного мистецтва.
     Величезна кількість перемог у регіональних, Всеукраїнських та Міжнародних змаганнях і конкурсах зі спортивних бальних танців у 2015 році (а це 77 золотих, 53 срібних та 108 бронзових медалей) безперечно підтверджують  почесне звання «Зразковий художній колектив» гуртка спортивного бального танцю «Шанс» (керівник Валентина Бойко) та засвідчують високий рівень майстерності  вихованців гуртка спортивного бального танцю «Бомонд» (керівник Сергій Ісаєв).

Слайд 12
     Заслуговує на увагу робота гуртків еколого-натуралістичного напрямку нашого позашкільного навчального закладу, на заняттях яких виховуються почуття відповідальності за природу як національне багатство, формується  готовність до екологічної та природоохоронної діяльності. Результатом такої роботи  є проведення різноманітних еколого-природоохоронних, благодійних акцій і заходів, експедицій, постійно діючих семінарів, виставок, творчих майстерень, розроблення освітньо-культурних проектів, екологічних стежок.

Слайд 13
     Краєзнавство та туризм є одними із найважливіших чинників виховання національно свідомого покоління. Пошукова та краєзнавча робота має велике значення в процесі виховання учнів, сприяє розвитку їх творчих інтересів, розширює світогляд школярів, формує активну громадянську позицію, спонукає вести здоровий спосіб життя.
    Вихованці історико-краєзнавчих  гуртків нашого Центру є постійними переможцями щорічної районної учнівської краєзнавчої конференції «Історія краю очима юних» (2015 рік – І місце) та історико-краєзнавчих конкурсів різного рівня, тому що для них пізнавальна діяльність, краєзнавчі екскурсії, пошук відповідей на всі питання щодо минулого й сьогодення свого рідного краю   є сенсом  життя.

Слайд 14
     Залучення вихованців до змістовного літнього відпочинку та оздоровлення є важливою складовою збереження і відновлення здоров’я учнівської молоді. Всього у 2015 році педагогами ЦДЮТ було розроблено 22 короткотермінові програми, за якими  займалися учні загальноосвітніх навчальних закладів протягом оздоровчого періоду. У червні 2015 року заняттями у гуртках було охоплено   1958 дітей.
      Особлива увага приділялась організації змістовного дозвілля вихованців.      Забезпечувалося виконання заходів щодо формування у дітей і підлітків навичок здорового способу життя.

Слайд 15
     Позашкільний навчальний заклад є координатором виховної, культурно-просвітницької, організаційно-масової роботи для навчальних закладів усіх типів у здійсненні позаурочної та позакласної діяльності.
     Уже давно стали традиційними та отримали статус  районних конкурси, організовані спільно з відділом освіти райдержадміністрації: районний чемпіонат інтелектуальних ігор  «Що?Де? Коли?», районний фестиваль дитячої та юнацької творчості «Джерело надій»,  районний конкурс декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Долинщина – мій рідний край», районний фестиваль «Єврофест», сесії Районного парламенту дітей,  конкурсно – ігрові  програми до Міжнародного Дня захисту дітей, до Дня Незалежності України, до Дня Святого Миколая,  відкриття міської Новорічної ялинки, виставки творчих робіт вихованців до знаменних дат в районі та області.
Слайд 16
     Творчим здобутком педагогів нашого закладу є збільшення кількості призових місць гуртківців, про що свідчать перемоги в різноманітних конкурсах. Вихованці нашого закладу неодноразово  доводили дієвість  девізу педагогічного колективу: «Від творчого педагога до творчого учня».
       Саме творчі гуртківці стають переможцями багатьох конкурсів, акцій, змагань, а саме: Всеукраїнських виставок - конкурсів «Український сувенір», «Новорічний подарунок», «Новорічна композиція», «Знай і люби свій край», Всеукраїнського конкурсу юнацького відеофільму «В об’єктиві натураліста-2015»,  відкритого обласного конкурсу проектів «Крокуємо до Європи», обласного  конкурсу  відеоматеріалів, відеороликів «Відверто про головне» тощо.

Слайд 17
      Найважливіше у педагогічній діяльності педагога-позашкільника – це гармонія у стосунках з учнями, їх батьками та колегами, постійний творчий пошук і самовдосконалення.
       Формуючи імідж ЦДЮТ керівники гуртків повинні бути завжди на крок попереду своїх вихованців, знати і вміти більше. Тому, вони постійно підвищують рівень фахової майстерності шляхом самоосвіти та участі у різноманітних конкурсах різних рівнів, результатом яких є перемоги та нагороди. У 2015 році п’ятеро  педагогів ЦДЮТ Долинського району було нагороджено грамотами відділу освіти, один – грамотою управління молоді та спорту Кіровоградської ОДА, двоє - грамотами департаменту освіти і науки Кіровоградської ОДА.
     З метою популяризації діяльності педагогічних працівників позашкільного закладу та підвищення рівня знань педагогів традиційно щороку проводиться районний конкурс  педагогічної майстерності «Кращий керівник гуртка».
Слайд 18
     Сьогодні багато патріотів нашої держави воюють у зоні АТО, захищаючи свободу, незалежність та територіальну цілісність України. Сотні їхніх побратимів, що отримали поранення в боях, перебувають у військових шпиталях. І їм зараз, як ніколи, потрібні наша увага, добре слово, підтримка.
     З метою виховання в учнів патріотизму, шанобливого ставлення до Батьківщини, гордості за наших захисників у Центрі протягом 2015 року проводиться величезна виховна робота. Це виховні заходи, зустрічі з учасниками бойових дій на сході України, робота кінозалу, волонтерська діяльність. Вихованці гуртків систематично пишуть листи, малюють малюнки, виготовляють обереги і сувеніри, збирають теплі речі, продукти харчування, засоби гігієни, які передаються волонтерами Долинщини на передову.   
Слайд 19
     Ми переконані, що наш Центр дитячої та юнацької творчості   є конкурентоспроможним позашкільним навчальним закладом, який забезпечує належну якість діяльності й підготовки фахівців відповідного напряму і спеціальності, формує у вихованців здатність опанувати необхідні професійні знання та вміння і здатність роботодавців у майбутньому реально оцінити підготовленість вихованців позашкільних навчальних закладів до відповідної професійної діяльності. А ще – вчить дітей любити свою країну, родину, колектив, у якому навчається.

Слайд 20
Визначені орієнтири інноваційного розвитку, існуючий досвід впровадження і практичного використання новітніх освітніх технологій, розвиток соціальної активності учнівської молоді – таким є сьогодні підхід адміністрації і педагогічного колективу до діяльності усіх гуртків позашкільного навчального закладу Долинщини.
 А це, в свою чергу, дає можливість кожній дитині гарантувати якісну і загальнодоступну освіту, гармонійний розвиток здібностей та інтересів, реалізацію своїх потенційних можливостей, вільний особистісний розвиток творчих інтересів, соціального і професійного самовизначення, формування справжнього громадянина і патріота своєї держави.

*************************************************************
Модель розвитку
 Центру дитячої та юнацької творчості
Долинського району Кіровоградської області

https://docs.google.com/document/d/1-5Sk-LrqdFEa83QfaTVX7_PgnxCbaSixYhfrEDiJNO0/edit


*************************************************************

Створення позитивного іміджу
 закладу позашкільної освіти

Імідж – це мистецтво управляти враженням.
Е. Гофман
Інтенсивне становлення позашкільних навчальних закладів, яке ми спостерігаємо сьогодні, потребує вирішення нових управлінських та психолого-педагогічних завдань, розробки нових підходів, які визначають успішність нашої діяльності. Одним із таких підходів є творення позитивного іміджу нашого навчального закладу.
     Імідж – це соціально-психологічний феномен, притаманний будь-який організації, незалежно від того, усвідомлює вона це чи ні. Відтак, імідж – це цілеспрямовано створена або стихійно виникла форма відображення певного об’єкта у свідомості інших людей. Дослідник Берг говорив: «Те, як організація сприймається оточуючим середовищем, іноді може бути навіть важливішим, ніж ціна продукту чи послуг, що виробляється або здійснюється нею». Отже, проблема іміджу сучасного освітнього закладу – це проблема пошуку, розробки та застосування управлінських, психолого-педагогічних, пізнавальних, емоційних засобів створення позитивного образу, відображення його внутрішнього змісту, завдань та особливостей.
Центр дитячої та юнацької творчості Долинського району – комплексний позашкільний навчальний заклад нового типу, який включає в себе такі ступені навчання, які дозволяють простежити можливості самовизначення кожної дитини.
Наш Центр – суб’єкт соціального та економічного життя району. Значущість представництва закладу на ринку освітніх послуг спонукала адміністрацію до проведення маркетингового дослідження, результатом якого стала 3-річна робота щодо позиціювання позашкільного закладу з урахуванням потреб мікро- й макросоціуму. Головна мета, яку ми ставили перед собою – зробити наш навчальний заклад закладом  нової якості освіти, високих досягнень і успіхів кожного педагога і кожного вихованця; закладом, який знаходиться постійно в режимі розвитку і творчого пошуку прогресивних технологій, методик, зростання професіоналізму на педагогічному та управлінському рівні.
 Створення позитивного іміджу - досить складний і тривалий процес формування міцної і високої репутації, привабливості, створення ситуації успіху на всіх рівнях роботи. Однак, сьогодні ми досягли певних результатів і вважаємо, що нам вдалося створити привабливий в очах всіх суб'єктів освітнього процесу імідж закладу, підтверджений результатами. Інноваційну значущість власного досвіду бачимо в тому, що внаслідок використання проектних й інноваційних технологій ми змогли ефективно формувати і керувати іміджем навчального закладу. На мій погляд, це дуже важливий аспект управлінської діяльності керівника ПНЗ.
 Імідж нашого ЦДЮТ – це система взаємозалежних якостей та сукупність характеристик:
·      для вихованців – образ керівника гуртка, як наставника, друга, вихователя;
·        для керівників гуртків – директор, заступник директора з НВР і методист є координаторами та менеджерами освітнього процесу;
·             для батьків - уявлення про якість освіти, стилі роботи навчального закладу, комфортність навчального середовища.
Складові іміджу важко ранжувати, тому що залежно від конкретних потреб різних груп, що звертаються до послуг нашого закладу, значущість того самого компонента іміджу закладу  варіює. Щоб створити його позитивний імідж   ми розробили та реалізуємо такі управлінські проекти:
-    «Позитивний імідж ЦДЮТ Долинського району»;
-    «Талановиті вихованці ЦДЮТ»;
-  «Розвиток духовності підростаючого покоління долинчан» .
  Крім цього, у закладі реалізуються виховні проекти: "Формування національної свідомості вихованців ЦДЮТ",  «Я - громадянин України», «Мій ЦДЮТ – історія жива».
До кожного проекту розроблено паспорти, які включають в собі мету проекту, головне завдання, коротке викладання суті проекту, шляхи реалізації, окреслені на перспективу, план дій та очікуваний результат.
Реалізація вищезазначених проектів щодо формування позитивного іміджу ЦДЮТ вимагала оновлення освітнього процесу в закладі. Проаналізувавши сучасні тенденції розвитку освіти ми спрямували освітній процес в Центрі на необхідність підготовки учня до життя в конкретному суспільстві та його культурі. Для цього ми формуємо насамперед соціальні компетентності у дітей.
При реалізації проекту з формування позитивного іміджу закладу адміністрація закладу зіткнулася з певними проблемами: недостатнім вмінням керівників гуртків забезпечувати ефективну пізнавальну діяльність всіх вихованців у міру їхніх здібностей та підготовки; низьким рівнем володіння ІКТ деяким педагогами; недостатнім самоаналізом діяльності керівника гуртка щодо якості викладання; низьким відсотком педагогів, які розповсюджували свій досвід в межах району. Але завдяки  прогресивності команди адміністрації ЦДЮТ, здатній скеровувати навчально-виховний  процес у правильному напрямку,  працювати в команді, робити  акценти на партнерстві, шукати оптимальний рівень залучення членів колективу до загальних завдань було створено позитивний  мікроклімат в колективі. Міжособистісні стосунки з колегами  будуються на  демократичних засадах. Це створило комфортну атмосферу для самореалізації педагогів, завдяки чому нам вдалося досягти зростання творчих досягнень всіх суб'єктів освітнього процесу.
     Не дивлячись на відсутність істотного збільшення матеріального заохочення,  значно зросла кількість наших керівників гуртків, які беруть участь у професійних конкурсах, підвищилася їх результативність. Так, у 2015 році методиста Валентину Гангур, керівників гуртків Сергія Ісаєва й Ірину Удовіченко було нагороджено грамотами відділу освіти райдержадміністрації.      Центр дитячої та юнацької творчості Долинського району вже вдруге стає переможцем Відкритого  рейтингу якості позашкільної освіти «Золота когорта позашкільників» в категорії «Позашкільні навчальні заклади районного підпорядкування», який проводять Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді Міністерства освіти і науки України спільно із Всеукраїнською Асоціацією педагогів-позашкільників «Фактор» ( наказ НЕНЦу МОН України від 30.12.2015 року №108-О).
Не відстають від своїх наставників і гуртківці. Вихованці гуртків «Євроклуб «Діалог» (керівник гуртка І.Удовіченко) та «Лідер» (керівник гуртка О.Зотова) отримали сертифікати про участь у Міжнародному проекті «Від руйнування до творення. Шляхи примирення в українському суспільстві», «Урегулювання конфліктних ситуацій в молодіжному суспільстві. Мова «без насилля» за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини. Долинський районний парламент дітей виборов ІІ-е місце в обласному конкурсі відеоматеріалів, відеороликів, мультфільмів «Відверто про головне» в рамках проектів вищевказаних проектів і був нагороджений Дипломом Інституту з міжнародного співробітництва, Асоціації народних університетів Німеччини (DVV International), Інформаційно-дослідного центру «Інтеграція й розвиток», ГО «Молодіжне громадське об’єднання «Центр», департаменту освіти і науки Кіровоградської ОДА та Кіровоградського ОЦДЮТ.
     Наші слухачі секцій НТШ протягом останніх 5-ти років є постійними учасниками районного конкурсу-захисту  науково-дослідницьких робіт «Віват, інтелект!». При цьому спостерігається систематична кількість перемог. Зокрема, 13 січня 2016 року у вищезгаданому конкурсі взяли участь 5 слухачів і вибороли два І-их і три ІІ-их місця.
Створення позитивного іміджу навчального закладу неможливо без організації виховної роботи. Система виховання створюється об'єднаними зусиллями всіх учасників освітнього процесу: педагогами, дітьми, батьками. Важлива також роль соціуму, в якому знаходиться освітня установа. У процесі побудови виховної роботи ми виходили з їх взаємодії для досягнення максимального ефекту процесу виховання. Виховання в кожній дитині людяності, доброти, громадянськості і патріотизму - ось провідні цінності, якими керується наш педагогічний колектив. Цьому  сприяє Військово-історичний музей. Завдяки роботі музею нам вдалося залучити учнів до пошукової, краєзнавчої, науково-дослідницької роботи, сформувати  соціально-громадського досвід на прикладах історичного минулого Долинщини.
     На базі музею систематично проводяться:
1. Інтегровані екскурсії для учнів при вивченні окремих тем навчальних предметів.
2. Зустрічі з ветеранами Другої світової війни, учасниками Майдану та АТО.
3.Уроки Мужності, уроки Пам’яті, виховні заходи патріотичного спрямування.
4. Районні заходи патріотичного спрямування.
Важливим для всіх суб’єктів навчально-виховного процесу є зовнішній вигляд навчального закладу. В ПНЗ за останні роки проведена робота з формування візуального іміджу – створено нові стенди «Наші досягнення», «Історія закладу», «Сузір’я талантів», розроблено та впроваджено в практику оформлення навчальних кімнат, постійно створюються рекламні буклети, присвячені діяльності гуртків, Військово-історичного музею та закладу. Ведеться робота зі створення загального стилю приміщення ЦДЮТ, але, на жаль, внаслідок абсолютної відсутності фінансування  вона  не завершена.
У ході реалізації проектів зі створення позитивного іміджу закладу     педагогічний колектив досяг досить серйозних результатів: Центр динамічно розвивається як сучасний  освітній заклад; проходить успішна соціалізація учнів у суспільстві; підвищилася активність батьків. Наш заклад став привабливим для педагогів, що надало можливість омолодити колектив вчителів; зберегти контингент учнів та залучити до навчання майже 50% школярів.
Сьогодні ми не зупиняємося  на досягнутому. Імідж не є сталим показником, тому потрібно надалі проводити роботу з моніторингу діяльності закладу і вносити  необхідні корективи для постійного вдосконалення якості освіти та гармонізації його з потребами суспільства.
************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Матеріали участі в І турі відкритого Рейтингу якості позашкільної освіти "Золота когорта позашкільників" 2015 рік


Немає коментарів:

Дописати коментар